Ted weet d’r alles van!
Een actie om de verkoop van gebruikte auto’s te stimuleren werd
ingezet met een wedstrijdsingle van Ted de Braak. In die tijd een
populaire artiest en daarom was hij een grote publiekstrekker.
Op een zondag kwam Ted de Braak naar Zwijndrecht om de prijzen
uit te reiken. Enerzijds een groot succes, anderzijds ontving Leen
de Koning wel heel erg veel brieven omdat de actie op zondag was
geregeld. En waar Ted nu alles van wist, dat weet niemand meer in het
bedrijf.
De Paasshow
Sinds jaar en dag kent Ames Autobedrijf de Paasshow op tweede
paasdag.
Vooral de eerste jaren werden de showrooms op uitbundige wijze
versierd met eieren, paastakken en allerhande paasattributen, vaak in
een knalgele uitvoering. De Paasshows waren een uitje voor het hele
gezin met verstopte eieren en soms een bezoek van de paashaas.
Het meest extreme wat ooit georganiseerd is, vond plaats in de
showroom op de Johan de Wittstraat. In de etalage struinden
honderden kleine, gele kuikentjes rond. Wat in die tijd vooral schattig
werd gevonden.
Het was hard werken tijdens de Paasshows, want er kwamen veel
klanten langs en meestal werd er goed verkocht. Traditiegetrouw ging
Jan Ames na de Paasshow met het verkoopteam uit eten.
Wat toen bijzonder was, is tegenwoordig een vast uitstapje voor de
consument. Paashows zijn nu gemeengoed in veel bedrijven en het
zijn vaak hoogtijdagen voor de verkoop. Iedere Paasshow gaat daarom
vergezeld van een reclamecampagne en verschillende acties om zoveel
mogelijk bezoekers te trekken.
Marja van Aalst:
“Als er kinderen in de
showroom waren, moesten er meteen kleine
autootjes worden gehaald, want Jan Ames riep
dan: ‘Dat zijn onze toekomstige klanten!”
100
1...,96,97,98,99,100,101,102,103,104,105 107,108,109,110,111,112,113,114,115,116,...122